turbulentie, zweet en heel veel wachten

7 maart 2014 - Jogjakarta, Indonesië

Na twee dagen reizen ben ik eindelijk op mijn eindbestemming, yogyakarta! Maar niet zonder slag of stoot. Het begon al op schiphol bij het inchecken: ja mevrouw als u geen bewijs hebt dat u na 30 dagen indonesie weer uit gaat mag u niet mee met het vliegtuig (in indonesie mag je max 30 dagen in het land blijven tenzij je een ander visum hebt, en aangezien ik een ticket heb van 8 maanden en ook geen bewijs dat ik naar een andere bestemming ga geldt dat dus voor mij). Gelukkig was de supervisor in een vriendelijke bui en mocht ik mee, op eigen risico dat ze me in indonesie dan ook toelieten. het eerste obstakel was al overwonnen! Na eem laatste pizza was het tijd voor afscheid, iets waar ik heel erg tegenop zag. Het was dan ook wel even slikken en heel wat traantjes wegpinken. Na de douane een laatste keer zwaaien naar mijn ouders en daarna kon mijn echte eigen avontuur beginnen. In abu Dhabi heb ik een tussenstop gemaakt van 4 uurtjes en ondertussen lekker gekletst met een nederlands stelletje die ook naar jakarta gingen. De vlucht naar jakarta ging minder soepel als de vorige, we moesten zo veel mogelijk onze riem aanhouden vanwege de hevige turbelentie. Pffff ik heb af en toe mijn hart vastgehouden. Maar ik mag niet klagen want de piloot heeft me veilig aan land gebracht. Eenmaal op jakarta airport moest ik een visumzien te regelen. Een beetje glimlachen, en binnen 3 minuten had ik mijn stempeltje! Wiehooe, backpack zoeken en eem taxi regelen. Dat wasmakkelijker gezegd dan gedaan, heel veilig stond ik al bij een loketje binnen in de rij om een taxi te regelen, maar dat was alleen 'special taxi', ik moest het buiten regelen zei de meneer. Ik hadnog geen stap gezet of ik werd bestookt met 15 mannen: miss taxi taxi taxi ? Ik bleef maar tidak (nee) zeggen maar stoppen deden ze niet. Uiteindelijk toegegeven want de originele blue bird taxi kon ik niet vinden, in omderhandeling gegaan en hij zou me voor 110.000 roepiah ( 7 euro) naar het hotel brengen. Terwijl we naar zijn auto liepen begon ik hem wel te knijpen, nog meer toen we door wijken reden waar je geen hotel zou verwachten (helppp!!!). Maar mijn zorgen waren voor niks want hij heeft me heel netjes bij het hotel afgezet, pfieuw, je moet hier wel wat vertrouwen hebben in de mensen. Het hotel was heerlijk, dus ik heb uitgerust en de volgende dag op het gemak weer naar het vliegveld. Ook bij deze vlucht was er continu turbulentie en hield ik opnieuw mijn hart vast. We mochten zelfs vanwege de storm niet landen dus hebben we nog30/45 min langer rondjes boven de wolken gevlogen. Nadat we geland waren mocht ik gelijk mijn eerste tropische regenbui ervaren! Drijfnat binnen 3 minuten haha. Binnen stonden hedwich en nanda me op te wachten, jeeeeeeeh super blij dat ik mijn vriendinnetje weer mocht knuffelen!!!

Op dit moment zit ik in een vrouwenboardinghouse bij hedwich maar wel eigen kamer, erg schoon en luxe. Hier zal ik de rest van de week blijven en zijn we in jogya allemaal leuke dingen  aan het doen. Lekker uiteten, shisha roken terwijl je luistert naareen awesome reggaeband en op blote voeten dansen in de club. zaterdag is er een beachparty en volgende week gaan we naar Karmunjawa island oftewel paradise voor 5 dagen. Life is gooooood!!

En ohja ik heb nu ook een indonesich nummer, dus daar ben ik vanaf nu op te bereiken, ook op WhatsApp (+62 822 2503 6023).

Lieve groetjes uit Jogya!!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pa en ma:
    7 maart 2014
    Fijn, voor hetzelfde geld 45 minuten extra vliegen. De eerste week is onder controle, nu nog de komende 30 weken onder controle houden. Veel plezier daar en doe geen dingen die ik ook niet zou doen. xxx
  2. Marsha:
    9 maart 2014
    Hoi Evy,

Fijn om te horen dat je heel bent aan gekomen. Vind het allemaal heel stoer van je zo in je eentje! Hel veel plezier en geniet er lekker van.

Groetjes Marsha en Danny en een knuffel van Elize en Lisanne
  3. Wilma:
    14 mei 2014
    Hoi evy,
    ik ben wat later ingestapt op jouw blog en mijn reacties zijn dus wat vertraagd.
    Inderdaad is de blauwe taxi in Jakarta het beste maar je ziet met wat vertrouwen kom je met de illegale taxi op je bestemming.
    Jokja is erg mooi, ik heb deze reis per trein afgelegd en dit was erg mooi misschien iets voor op terugreis. Geniet er van ik hoop dat je even hebt gekeken bij de ankloen-school iets wat jou als juf zeker zal doen genieten.
    gr.