Falling in love with Yogya!

23 maart 2014 - Jogjakarta, Indonesië

Hi everyone!!!

Bedankt voor alle super lieve berichtjes op mijn vorige verslag. Altijd fijn om vanuit het thuisfront fijne berichten te krijgen. Op dit moment zit ik nog steeds in Yogyakarta en zoals de titel al zegt ben ik verliefd geworden op deze plek. Het scooteren door de straten, verdwaald raken, de geweldige vrienden die ik hier heb gemaakt. De laatste dagen ben ik zo aan het twijfelen geweest, wil ik eigenlijk wel weg? Het risico van ergens te lang blijven is dat je gehect raakt aan de plek en de mensen, en dat is precies wat er is gebeurd. Af en toe kwam zelfs de gedachte bij me op om hier te gaan werken... Maar dat is niet waarvoor ik naar de andere kant van de wereld ben gevlogen, ik wilde zoveel mogelijk plekken zien dus let's do that. Mijn visum verloopt eind maart, en dan wil ik naar Bangkok gaan vliegen en eventueel naar een echt Thaise bruiloft van verre familie waarvoor ik ben uitgenodigd. Het is alleen nog niet zeker of ik dat qua tijd ga redden.

Mijn plan voor de komende week is nog met vrienden een paar dagen te gaan surfen en chillen in Pacitan (Noord-oost java) en een paar dagen naar Bali te gaan om dus na het weekend naar Bangkok te vliegen. Ook omdat het vriendje van Hedwich deze week is aangekomen en zij ook vanaf Maandag gaan reizen, is dat voor mij ook een mooi moment mijn vleugels uit te slaan. Eens zien of ik me aan dat plan kan gaan houden...

De afgelopen dagen week was het vooral eet, sleep, dance, repeat! Iedere avond stappen, dansen, drinken, zingen en gek doen. Het moest er een keer van komen dat 3 u per nacht slapen me op ging breken. Donderdag na een heerlijke dag strand was ik ook helemaal opgebrand, ziek, uitgeput en moest ik eraan geloven een dag vroeg naar bed te gaan. Gelukkig had ik veel vrienden die me ook letterlijk naar bed stuurden haha! Het is hier gewoon te leuk om in bed te blijven liggen... Nu voel ik me een stuk beter en een ander feestje is ondertussen alweer achter de rug.

Dit weekend hebben we een chill weekend gehad vlakij Borobudur Tempel. Een vriend van ons heeft daar zijn huis met honeymoon suites op een prachtlocatie. Wauw!! Met een klein groepje vrienden mochten we daar lekker komen eten, zingen, relaxen en plezier maken rondom het kampvuur. De volgende dag hebben we een fietstocht gedaan door de kleine dorpjes en rijstvelden, hebben we gezien hoe tofu gemaakt wordt (jakkiee bah) en mochten we zelf potten maken. 's Middags zijn we met twee boten gaan raften op de rivier! Woehooeeeee dat was echt super gaaf en leuk om te doen! Lekker dollen, elkaar in het water gooien, zwemmen en proberen te overleven. Alhoewel de rivier af en toe wat tam was, toch een heel avontuur! Jullie snappen nu vast wel waarom ik hier niet weg wil..

Dit was het voor deze week, we zullen zien wat er volgende keer gaat gebeuren!!

Lieve groetjes en kusjes, nog steeds vanuit Yogya!

1. Broertje lief:
    23 maart 2014
    Heee evy,

leuk om al weer zo snel van je te horen! Tja dat eat sleep dance repeat ga je inderdaad niet volhouden en let op dat je er niet ziek van wordt! Verder natuurlijk volop genieten! Super leuk datvje het zo naar je zin hebt en dat je zoveel leuke mensen om je heen hebt! Ik duik snel weer de boeken in! Laatvsnel iets van je weten!

liefs je broertje
  2. Pa en ma:
    23 maart 2014
    He dochterlief, het gaat wel "goed" daar zo te lezen. Fijn, maar idd je doel was meer te zien als alleen jogya. En zo'n verre familie is het niet, het is je achterneef Marcel en zijn vrouw Sunantha. Marcel is zoon van mijn Tante Tiny en ome Ton uit Australie.
  3. Anja Jussen:
    24 maart 2014
    !hoi Evy
    Meid,wat ben jij lekker aan het genieten.Wij zijn gewoon jaloers! Hein is voor ons in het najaar ook een leuke reis aan het samenstellen nl. eiland-hoppen in Thailand.We hebben natuurlijk al veel gezien maar ons trekt het toch ook weer om die kant op te gaan.
    geniet zoveel als je kunt,je bent maar 1x jong!! We wachten weer op zo'n leuk reis verhaal.Doei
    Gr.Anja en Hein